vesti

ISTRAŽIVANJE MEDIJSKE PONUDE U SRBIJI

"Istraživanje medijske ponude u Srbiji" je najnovije Libekovo istraživanje, koje je sprovedeno u periodu od 10. do 20. maja 2019. godine.
IZDVAJAMO

30 godina od pada Berlinskog zida i obnova parlamentarizma u Srbiji - Poziv za radove

Redakcija naučnog časopisa Heretikus sa zadovoljstvom poziva sve zainteresovane za objavljivanje radova u novom broju časopisa koji će za t...

"Istraživanje medijske ponude u Srbiji" je najnovije Libekovo istraživanje, koje je sprovedeno u periodu od 10. do 20. maja 2019. godine.

Ovo istraživanje nam pomaže da bolje razumemo i unapredimo medijsku ponudu u Srbiji.

Online upitnik je popunilo ukupno 559 ispitanika, prosećne starosti 24 godine.

Istraživanje pokazuje da su novinski tekst i video reportaža medijski formati koji najviše odgovaraju targetovanoj publici. Otprilike, jedna polovina ispitanika se informiše tako što ima aplikacije na telefonu (najčešće N1, Blic), dok se druga polovina informiše tako što direktno posećuje sajtove portala i online novina. Istraživanje pokazuje da društvne mreže igraju značajnu ulogu u informisanju.

Najveći procenat ispitanika na linkove sa vestima odlazi sa Facebook-a (70%), Instagram-a (17%) i Twitter-a (10). Značaj Twitter-a u informisanju značajno raste sa godinama.


Kada je reč o preferencijama šerovanja, politika, kultura i sport su najčešće deljene teme na mrežama.

Koordinator istraživanja bio je Nikola Jović, naučni saradnik Libeka, a samo istraživanje sprovedeno je u sklopu naše Akademije liberalne politike 8.

Istraživanje je dostupno i možete ga preuzeti ovde.